Facebook Facebook Instagram Youtube

Aktualności

Podróże dzieci z Przedszkola nr 49 „Pluszowy Miś”
12 czerwca 2019

Witajcie! Kto na bieżąco śledzi nasze poczynania i czyta artykuły, ten wie, że w tym roku szkolnym wiele podróżujemy. A wszystko to, dzięki tematowi rocznemu „Z Pluszowym Misiem przez świat”. Do tej pory zwiedziliśmy Grenlandię, Wietnam, Madagaskar, Peru, Hawaje. Wszystkie wyprawy były fascynujące oraz zawierały ogromną dawkę wiedzy. Poznaliśmy wiele ciekawych miejsc, a każde   z nich było zupełnie inne. W maju odbyliśmy niestety ostatnią już podróż, tym razem do „krainy tysiąca i jednej nocy”. Zapewne domyślacie się, że poznaliśmy urocze, pachnące curry i cynamonem Indie.
A było to tak…

Jak zawsze rozpoczęliśmy od poznania symboli zwiedzanego państwa (flagi, godła) oraz zaznaczenia jego położenia na mapie świata. Następnie zagościliśmy w stolicy Indii – New Delhi. Tam wypożyczyliśmy rikszę i z jej perspektywy poznawaliśmy różne zakątki tego miejsca.

Następnie udaliśmy się do Varansi – najstarszego na świecie zamieszkałego miasta. Dowiedzieliśmy się, że dla wyznawców buddyzmu i hinduizmu jest to miasto święte. Odbyliśmy – wirtualnie oczywiście – rejs statkiem po Gangesie, co było nie lada atrakcją. Z pokładu podziwialiśmy otaczające nas widoki.

Nasza pani wyczytała z przewodnika, że każdy turysta odwiedzający Indie powinien udać się do miasta Agra, w którym znajduje się przepiękne mauzoleum Taj Mahal. Oglądaliśmy zdjęcia tego budynku i trzeba przyznać, że robi wrażenie. Zwiedzając wspomniane miasto nie wolno pominąć Czerwonego Fortu, który został wybudowany z czerwonego piaskowca. My go widzieliśmy.

Wykonaliśmy wiele ciekawych prac plastycznych związanych z tematem. Były to między innymi krowy, które w Indiach uważane są za święte, indyjskie słonie, a także sari – hinduski strój kobiecy. Dzięki wizycie gościa, którym była mama jednego z przedszkolaków mieliśmy możliwość zobaczenia prawdziwego sari. Dziewczynki były zafascynowane wielobarwnością materiału. Pani, która złożyła nam wizytę zaprezentowała, a później nauczyła nas tradycyjnego tańca hinduskiego. Jakże wielkie zaskoczenie malowało się na twarzy naszej wychowawczyni, która usłyszała wyrazy podziwu z ust chłopców…bo, że dziewczynkom się podobało, to chyba nie trzeba wspominać? Spotkanie zmotywowało nas do zorganizowania hinduskiej dyskoteki, podczas której bawiliśmy się przy najbardziej kasowych przebojach Bollywood.

Skosztowaliśmy przepysznych dań kuchni indyjskiej. Szczególnie obiad bardzo nam smakował.
W każdym zakątku przedszkola unosił się zapach przypraw, co jeszcze bardziej pomogło nam poczuć smak indyjskiego życia.

Jak już wcześniej wspominaliśmy, była to ostatnia wirtualna podróż w tym roku szkolnym. Jednak w ogóle nas to nie martwi, ponieważ wielkimi krokami zbliżają się długo wyczekiwane wakacje, więc powoli odkurzamy nasze walizki, aby wyruszyć w prawdziwą podróż… Kto wie dokąd nas poniosą nogi, a właściwie dokąd zabiorą nas rodzice J Korzystając z okazji życzymy wszystkim udanego wypoczynku oraz wielu fascynujących przygód podczas letnich wojaży!

Pozdrawiamy wszystkich gorąco – dzieci z Przedszkola nr 49 „Pluszowy Miś” J

Autor: Marta Kita, nauczycielka Przedszkola nr 49 „Pluszowy Miś”